Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

tisdag 19 januari 2016

Januari-Fröbeställning

Sådär, då var årets första fröbeställning gjord. Jag hade tänkt att inte köpa frön i år men det tycks vara omöjligt att låta bli. Borde kanske inte ha bläddrat i Impecta katalogen alls. Har kvar hur mycket frön som helst från förra åren, men så är det alltid någon ny sort som börjar locka.

I år beställde jag av frön av Hängbegonia, Flicköga, Sommarljus, och Silverek, det är ettåriga sommarblommor. Av Perenner, Vit Myskmalva, Mauritansk rödmalva, Fläcklungört, Äkta Fläder. Så lite ätbart, Ruccola, Vintersalat, Nyzeeländsk Spenat, Squash, Piplök, Rosmarin, Kryddsalvia och Timjan. Försökt koncentrera mej på sådant som kommer upp år efter år och inte behövs frösås och planteras nytt av varje år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar