Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

måndag 30 november 2015

September vid stugan




Några bilder på sådannt som blommade i krukorna. Här en Diamantblomma. På bilden syns också Murreva, Silverarv och en Rödlöver.



Här en frösådd Petunia och blå Lobelia. En vitspräcklig Hosta och så en Humle syns bakom krukan.



Prydnadshirs, fina duniga ax på den. Jag hoppas jag kom ihåg att spara några så jag har frön till nästa år också.



Terassen med alla krukor. Silverek som fått väcka sej stor och imponerande till vänster, ska minnas handla några nästa år igen. Till höger en vitbrokig Hosta och vita Penseer.



Här åter en blå Lobelia och så Bronsstarr.



Nedanför terassen, Silverarv, Rödklöver, Vildvin och blommande Hortensia.



På bilden ovanför favoritutsikt från trappan, sen en på nämnda trappa, sedd från kryddlandet.





 Vita Ulleterneller och en Måbärsbuske med röda bär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar