Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

lördag 14 november 2015

Juli, blomsteräng.



Här syns min "summer snow" klematis som växer över porten in till trädgården och vidare in på garagetaket. Blommade med massor av fina vita blommor. Rallarrosen som egentligen är ett ogräs har jag sparat för att den ger fin höjd i rabatten, och så tycker jag dessutom den är fin. Det röda som lyser i mitten av bilden är systerdottern Meas vattenkanna. Hon har hjälpt till med vattningen av krukorna lite då och då.



Här en bild på stigen upp till övre området och kryddlandet. Minns att Skogsklematisen som växer här till vänster tog sej så bra den här sommaren att jag fick börja klippa tillbaka den så den inte skulle ta över hela stigen.


Sagda övre området, min blomsteräng som den här rabatten fått heta. Till höger om stigen syns Rosenplister och Daggkåpor.



 Prästkragar, Praktlysing, Blåklockor, Bortnejlikor, Liljor och Ringblommor.



Sen lite bilder tagna från olika vinklar för att dokumentera blomsterprakten det var det här året.


 En skymt av bodan..



..och en till.


Alunroten "Marmelade". Anspråkslösa men fina blommor har den också fastän det är för de fina bladens skull jag har den.


 Lysande färgrann Borstnejlika.



Liljor, satte ner lökarna förra hösten och bra blev det.



 Ännu en Lilja, tyvär lite utblommad innan jag han ta bild på den. På bilden under Rosenplister.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar