Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

torsdag 12 november 2015

Juli, blommor och örtland.




Fortsätter med att titta igenom mina juli fotografier, här kommer ännu ett par styckna tagna av gran och björk rabatten som jag börjat kalla den. I år blommade här den här tiden en blå Karpaterklocka som jag frösått, den syns tyvärr för otydligt på bilden men den finns där.



Fastän det ser lite vildvuxet ut är jag ganska nöjd med att det tagit sej så bra på det här stället. De stora träden gör att här är ganska torrt.


 Här en bild på min Mårbackapelargon och frösådd Brudslöja.


 Frösådd Silversalvia, de jag omplanterade i kruka blev bättre en dem jag grävde ner direkt i rabatterna.


 En till krukväxt, nu glömt namnet på den fastän jag borde minnas det efter tiden i växthuset. En tacksam blommare har den i alla fall varit.


 Doroteablomma och vita små Petunior, en Kärleksört som ännu inte börjat blomma.


Rosa Pelargon som hängt med i några år.


 Övre terassen, omringad av blommor. I teracottakrukan en rosablommande Million Bell. Ser att jag har varit i rensantagen, en hög med "ogräs" ligger på terassgolvet.


 Så sist men inte minst ett par bilder på mitt så kallade kryddland. Snabbt blev det ganska trångt om utrymme här. För tillfället blommar här en Salvia i lila och några Gurkörter. Så lyser här en gul squashblomma ( blev ingen squash trots det) och smultron och jordgubbsplantorna har vita blommor. I bakgrunden en dunge vita Ulleterneller och en ranglig rottingstol.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar