Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

onsdag 4 november 2015

Fler bilder från juli





Haft ett långt uppehåll med min trädgårdsdokumentation.  Turligt nog har jag tagit bilder ändå under sommar och höstveckorna och haft i tankarna att jag delar dem senare under hösten när vädret gör att det inte finns så mycket som mera måst göras ute i trädgården. Nu känns bilderna nya igen oxå för mej och det är roligt att titta på dem och minnas sommaren.




 Terassen och Vildvinet som växer där. En gammal mjölkspann som varit min Farmors, en rostig hylla där jag brukat ställa blommor, diverse strandstenar och så min fina statyettdam.




 Bronsstarr och diverse annat fint. Stenarna har jag hittat i kråkö. I bakgrunden Indisk mynta, och Penningblad som blommar gult.




 Stubben framför trappan. Dekorerat den med mossa och Taklökar. I år har det växt fint med växter oxå runt den.




 Planteringen nedanför terassen. Silverarv, Rödklöver och så Vildvin som klättrar uppåt. Här blommar oxå Digitalisarna fint.




 Slänten vid tallen. Den blev planterad förra året och har nu tagit sej bra. Här syns Blåsvingel (grästuvan) Revsuga, Rosenbräcka, och blommande Backnejlika.




 Rosenhallonen blommar ganska anspråkslöst men det är för de fina bladen jag har den.




 Runda rabatten som visar sej från en fin sida just den här tiden på året. Nu blommar här Prästkragar, Röllekor i olika pastellfärger, röda Nejlikor, Ulleterneller, gul Praktlysing och en rosa Krollilja. I förgrunden kom ett par vita Digitalisar oxå med på bild.




 Området vid porten. Likaså just nu fint blommande med blåa Mariaklockor som varit praktfulla i år, Prästkragar, Praktlysingar, Fänrikshjärtan och Digitalisar i olika nyanser från rosa till vitt. Här syns garageväggen och vedstapeln i bakgrunden. På bilden under, frösådd Stjärnflocka i en rosa färg och vita Spetsmössor, de passar fint ihop. Bakom dem ett Buxbomsklot.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar