Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

fredag 5 juni 2015

Narcisser och Kungsängslilja


Bilder på Narcisserna som kom upp i år åt mej. Tyckte jag grävt ner många flera lökar men kanske de blivit uppätna som vinterföda åt hungriga möss.


























Här en påse blandsade lökar från Plantagen. Riktigt fin blanmdning av färger.




























Måbärbusken har blommknoppar och ser fin ut, en vildväxande buske är det ändå som kommit till backen av sej själv.


























 Här Narcisser tillsammans med en Spireabuske.


























Mina två favoritnarcisser, Thalian är den vita och namnet på den andra vet jag tyvärr inte mera. Men ska försöka hitta fler liknande  till nästa höst.



























Vintergrönan blommar nu som finast. Lysande blå blommor mitt i den grtöna mattan. Grenarna som syns är en Skogsklematis som bladen börjar spricka ut på. Sen i starten är den.


























Vattentunnorna är minnsan välfyllda hela tiden den här våren. Bra att jag har vatten till alla nyplanteringar.



























Ett av veckans alla projekt. Har klippt ner risigt på Klematisarna, där jag kommit åt vill säga.. "Summer snow" fick jag bara halva klippt och samma den andra skogsklematisen, den frösådda. Den vid stenmuren står på tur men den har  aldrig riktigt växt till sej så det blir en lätt match. Sen har jag en tredje skogsklematis som jag konstigt nog inte hittar. Hur nu det är möjligt. Minns inte ens vart jag eventuellt skulle ha kunnat gräva ner den. Övriga av mina klematisar är inte något att orda om ännu, får ens se om det är liv i dem alls.



























Roliga skyltar som jag tyckte var bra att ha till hands. Hittat texter på pinterest., och skrev av dem på lämpliga namnskyltar. På bilderna under Kungsängsliljan som blommar i år igen bland pärlhyacinter och rosenbräcka i knopp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar