Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

måndag 4 maj 2015

Eftermiddag i växthuset


























Bilder tagna på lördagen. Vädret var inget vidare så passade bra att sitta inne under tak i växthuset och fixa. Hade kaffekoppen med mej och varma kläder på. Satt och skrev namnetiketter och märkade ut alla krukor ordentligare en vad jag gjort förut. Vet att jag annars lätt råddar bort mej bland alla olika sorter.



























Satte av nya frön, alla stockrosor, vallmon och så meiram, krasse och tagetes.Såg att det redan grott i krukorna med blåklintar.. nu börjar väl tiden då jag får oroa mej för  nattfrost.



























Här en bild på årets första plockade blombukett. Stor blev den inte, rymdes i ett litet snapsglas..




























Och så kan jag inte låta bli att dela en bild på mammas Blomman för dagen som redan blommar så här fint innomhus. Den blåa färgen är verkligen lysande och fin.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar