Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

måndag 4 maj 2015

Besök hos mamma

 Ett besök blev det åter hos mamma, med kameran och planteringspaden med. Var upp och tjuvade lite vild markhumle som jag ska sätta i krukor.. Det heter ju att det är på det viset växterna tar sej bäst, när man inte frågar lov och abbsolut inte tacka för dem. Konstigt, men fler än en trädgårdsvän har påpekat att så heter det och så är det..


 Nytt är hur hon ordnat bakom huset på stenpartiet. Snyggt blev det!



 Blommar värrigare i rabatten under syrenerna. Nytt här är vita penseer, och nån slags vitbrokig benved. Julrosen blommar ännu! Kan inte riktigt tro att det är sant. Gett glädje i ett halvt år redan den fina blomman.



Man märker att hon haft ledigt en vecka och gått på och ordnat och fyllt på med kompostmuld. Till vänster i bilden en hög med plantor som kom med hem från plantagen och hongkong. Flera penseer, gul solhatt bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar