Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

söndag 12 april 2015

Solig morgonrunda



 Här en bild på den första blomman det här året, krokusen "Zwanenburg bronze". Slår ut när solen lyser på den. Första knopparna och första blomman, oj vad jag väntat på dem.




 Terassen och bit av det framrensade berget. I lådan som jag snickrat ihop växer en Hosta och Humle, runtom fösöker jag få Vintergröna att ta sej.




 Den stora jägaren, min Ville kommer med promenerande på min runda.




 Utkik från trappan där jag sitter med min kaffe och njuter.



 Solen lyser hursomhelst och det ser fint ut när barken på måbärsbusken framför trappan lyser som om det glödde i den.



 Lite vind, prasslar i det torra randgräset från fjolåret. Det ska klippas ner först när det syns nya grässkott i tuvan, och det blev idag det.



 Ville igen, smyger runt och njuter tydligen han också.



 Det här var vad han spanar mot. Småfåglarna kvittrar på och flyger nog runt bland trädens kvistar. Tyckte oxå att jag såg att ett fågelpar i år igen flyttat in i drivvedsstocken som jag har att stöda upp terasstaket. Hoppas det! På bilden under ett av alla fuskfågelbon som jag så tycker om att sätta ut som prydnader lite varstans. Sedan en bild på den utslagna blåsippan i trädgården, det var nummer två att blomma det.


Och sist en bild på Snöklockorna. Fyra lökar blommar och det är bra, de har klarat vintern fint och påminner mej om min mormor. Ha det så bra och hoppas på  fint vårväder i kommande vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar