Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

torsdag 16 april 2015

Snödroppar, buskplanering och plantering.


Bild av mina underbart fina snödroppar som jag så väntat på! De här har jag turen att ha fått till backen den här våren så de har inte växt upp här  i år, men nästa så!

 Har projektet med övre området av gården och vad jag ska plantera där för buskar. Vill försöka ändra formen på området och också få lite avskärmning utåt mot de andra husen. Ännu har jorden varit frusen så har inte kunnat gräva, men tror att jag idag ska pröva komma igång.


Har en Lönn, två Rosenkvitten, Två Syrener, En Forsythia, Kornell (med röda stammar, förhoppningsvis snart oxå med gula)  och en Benved. Sedan har jag tänkt att Hösthortensian och Brudspirean också ska ta sej (kommer till det ), och rymmas med. Svårt kan det nog bli att få det att rymmas. Eller bra går det ännu men kanske inte sen när det växer upp.



 Har  haft ett intresse det här året av att försöka sätta ner sticklingar av olika buskar och träd i krukor, och på det viset hoppas jag att jag får flera buskar. Prövat med olika korneller, sådanna med gula kvistar och röda kvistar, sen oxå av Hösthortensia och Norsk Brudspirea. Snabbt går det ju inte men roligt är det, och känns bra försöka ta tillvara av "gratis" växter som finns runtomkring.


Så avslutar jag med en bild på knopp av Pärlhyacint. Annat i knoppväg som jag hittade är scillor. En lovande vår framöver. Ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar