Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

söndag 26 april 2015

Nytt som blommar

Idag har det regnat och varit dimma, men gick ändå ut med kameran en sväng, och ljuset var faktist riktigt bra för att fotografera. Ska inte skriva destu mera idag, bara berätta vad det var jag hittade i rabatterna som inte fanns förra gången jag gick min runda. På bilden över Blåstjärna.


Sedan hittade jag en blommande Jordviva, och flere knoppar på gång..


Porslinhyacinterna har också slagit ut och mitt bland dem en vit scilla tror jag.. eller en konstig porslinhyacint.


Regnigt och blött var det förstås ute, men det gjorde ingenting, blåst har jag märkt att nästan gör det svårare att trivas ute en lite dimma och regn gör.


Här en Anemon, den borde vara fint himmelsblå men men.. Anemonerna vill nog inte trivas hos mej, har försökt ett par gångar med att gräva ner köpta lökar av dem men det vill nog inte riktigt komma upp något fint ur dem, om en något alls.


Nunneörterna har också slagit ut. Fina men ganska diskret och anspråkslös färg.


De här har jag hittat vilt i naturen och tagit hem några lökar. Tåliga tycks de vara ändå.


Så en bild på Projektet med ett nytt fönster. Hela terassen är förvandlad till en byggarbetsplats. Fint blir det


Sist en bild på scillorna som snart börjar slå ut. Tycker de är fina med sin granna blåa färg och lätt förökar de sej själva med tiden också, och blir som en blå vårmatta där de trivs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar