Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

tisdag 14 april 2015

Krokusar


Idag blir det bara en massa bilder på alla fina krokusar i trädgården!


De flesta är Botaniska krokusar, köpta i flerpack för ett par år sedan från Korpikangas. Sedan har jag också av Snökrokusar som sägs vara tidig med att blomma. Nu har jag satt av alla lite runt överallt så är svårt att veta vad som är vad.



En liten tussilago tycks också ha smugit sej med. De gula Krokusarna är "Zwanenburg  bronze" Tycker om deras lysande färg och de mörkbruna tydliga ränderna på sidan. (Hoppas jag fick det namnet rätt stavat!)







På bilden under en av de mörkare krokusarna, i mörkt lila.

 På bilden över ljusgula krokusen " Cream Beauty", och under "Jeanne de Arc" som är vit. Så väntar jag ännu på en sort som är stimmig i färgen, och som inte ännu börjat visa sej. Det är roligt med krokusar, nästan så att jag får sammlanmani. Ska nog skaffa några nya sorter i höst igen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar