Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

onsdag 1 april 2015

Dimmig dag



Immigt och dimmigt var det här en dag förra veckan när jag åter gick ut en sväng  för att titta till stugan och trädgården. Kunde inte hålla mej borta, snö var lovat och det började sen oxå falla under natten. Gården blev för nån dag aningen slaskig men snabbt smälte det undan.



 Krokusarna, nu har det blivit flere knoppar så väntar bara på en solig dag så blir det nog bra med dem.




En riktig närbild på Blåsippan. Jag vet jag kan inte låta bli att titta till den, hela tiden, jämt och ständigt.




Här satt jag en stund med kaffekoppen igen och grubblade.



Skott av vårlökar tittar upp både lite här och där nu. Mestadels tror jag det är Krokusar 





 Vy från portalen in till trädgården. Den nya formen på rabatten och så en halvfärdig stenmosaik som blir rakt under porten. På bilden under rabatt full med Plister, Purpurklättar och lite Murgröna. Tänkte ha dem i någon slags ordning men de vill tydligen själv bestämma var de växer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar