Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

måndag 27 april 2015

Butiksfynd



 På grund av det dåliga vädret igår blev det en tur till trädgårdsbutikerna istan. Hong kong hade fina perenner och ja, kom hem med en del igen. Höstanemon, gul solhatt, och phlox, som jag misstaog för höstflox, nå nog rymms väl den här krypphloxen nånstans den också.



 En blåskiftande hosta, har länge välat ha en så roligt att jag hittade, så Vit astilbe, en växt som trivs i skuggan och lyser upp fint.



 Så tre stycken olika Nävor. Har stora förväntningar på att de ska fröså sej och fylla backen med fin blommning framöver..



 Sen gick jag en sväng i Plantagen och där hade de billiga fina penseer i storpack. Kunde inte låta bli dem heller, tog fyra lådor i olika färger. Kvällen hem gick sedan åt att plantera ner alla fina växter. I rabatter och i krukor.






 Här en bild på Vallmon som ser fin och frodig ut. Gillar de silverhåriga bladen, synd bara att den inte är så långvarig utan visnar ner redan i mitten av sommaren.



 ..och det här hör väl inte direkt till trädgården men här var lite bilder av påskpysslet. Tecknade kaniner som hängdes runtom i huset. På tal om kaniner annars, min Emma har varit ute på dagarna ett par gånger då det varit finare väder. Suttit och tittat sej runt i sin utebur, och sett både lite nyfiken och försiktig ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar