Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

söndag 22 mars 2015

Flera Marsbilder


Varit lite ruggigt och kallt, det vädret, men går nog en runda där ute i trädgården så fort jag kommer åt. Vårstädningen är undangjord så nu kan jag med gott samvete gå runt och bara titta och njuta av allt som kommer upp. Förstås med kameran i högsta hugg.Här ovanför en bild på Daggkåpa. Fick ett antal av dem förra året av mamma.




 Klätterhortensian omgiven av Plister, Den senare hämtade jag sticklingar av från stan, och nu har de börjat ta sej riktigt fint på ett par tre år.


Inte ser det ännu imponerande ut men det här är min kornellbuske.


Barken på tallarna är fin så här års den också tycker jag.



Här min alunrot som också skaffades förra året, var aningen dyr att köpa men kunde inte motstå den. Nu har den fått övervintara upp på komposten och får se var jag ska placera den sen. Den är så fin att det kanske blir i kruka. " Marmelade" heter den.





 Bilder på en Plister till, också inhandlad förra året. Fick ingen bra bild på den men den såg fin ut där i rabatten, med sin silvergröna/lila färg.

Tuvan med Vårälväxling. Såddes från frön i fjol och tycks ha klarat vintern bra.


Blad av Näva, redan ett sånt här litet blad ger hopp om en grandios fortsättning på säsongen.

Och sist en bild på det nyaste projektet, nu ska gräs grävas undan och så på med muld, jag tänker göra det enkelt för mej och också lägga tidningspapper mellan så att ev kvarblivna grässötter inte kommer upp genom. På det viset slipper jag gräva så mycket och det har fugnerat bra på andra platser i trädgården att göra på det här viset. Ännu är marken för frusen, men snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar