Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

måndag 23 februari 2015

Februari.



Idag blev det en Pellingekväll igen. Gick en snabb runda på backen  innan skymmningen föll. Fick beundra mammas julros som blommar som bäst. Själv har jag inte i år heller tur med min.


Så in igen till stugvärmen, tog fram mina fröpåsar och började sortera. Märkte att visst blir det igen att sätta igång med sådderna. Många av de perenna växterna ska ut i kylan nu i januari-februari för att kunna gro. Så, jag fick en rolig kväll med krukor, muld och små fina frön. Passade på att ordentligt dokumentera ner vad jag sådde och lovade mej själv att i år ska jag försöka hålla bättre koll.



När jag laddade upp bilderna till det här inlägget såg jag några foton som jag tog för en vecka sedan. Tänkte att jag bifogar dem oxå, imorgon blir det en ny trädgårdsrunda, så lite för jämförelsens skull. Här ovanför växthuset.



Den här rabatten har jag tänkt utvidga i vår. Stegade upp lite tänkta nya former för den,för att få en känsla för proportioner. Smälter ju bort men blev på det klara med att jag får en ny kvadratmeter att plantera på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar