Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

torsdag 31 juli 2014

Pelargon, klematis och annat fint





Vad jag faktist har gillat den här sommaren är att kuna puffa upp fönstret bredvid sängen och sticka ut huvudet direkt och titta ut över trädgården, känna dofterna och den svala vinden. Det är ett underbart sätt att vakna.
Klematisen "Summer snow" blommar

Tänkte dela lite bilder på min klematis Summer snow som nu börjat blomma. Den är överdådigt stor och fin. Ångrar inte en gång att jag köpte den! Av en enda planta har den på ett par år lyckats med att klä in en port, en sten, svinga sej upp i en rönn och börjar nu breda ut sej också över garageväggen och taket.



Annat som blivit fin är min engelska pelargon. Den är nu på andra året och har tagit sej bra, men så har den ju fått ordentligt med hästgödsel i krukan också.

Pelargon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar