Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

söndag 25 maj 2014

Avhärdning och rabattkanter.

Ny kant av stenar, ska det bli.

Hej igen..

Underbart väder det varit ute, som sommaren skulle ha kommit. Regnet som föll har också gjort att det grönskar fint överallt. Trädgården ändrar karaktär igen. :) Alla minisådder som stått inne på fönsterbrädet har fått ta frisk luft ute på terassen. Avhärdning på gång alltså. Ut på morgonen med alltihopa och så in igen med krukorna på kvällen. En vecka kanske jag orkar med..tur att det bara är några meter det skall bäras.





Idag har varit en dag  då det blev att ställa iordning på terassen och uteplatserna, nu har man ju kunnat sitta ute och njuta längre stunder så är på tiden att stolsdynorna åker fram. Fast sitta och sitta..har funnits mycky att göra plötsligt igen så långa stunder i stillhet har det inte blivit. Egentligen behöver jag bara sätta mej ner så kommer jag på att nej, det där måst ändras på och det där skulle jag ju göra..

Så, en ny rabattkant blev gjord igår. Haft uppbyggt  med stockar förut men det var  för stel känsla över det hela, bort med stockarna och stenar istället och formen något rundad på alltihopa. Blev mycket bättre, så kanske jag nu kan låta det vara. Såna här tyngre projekt skulle jag egentligen låta bli, men när det stör ögat så gör det och då är det bara att ändra på tills det blir rätt.

Pärlhyacinter.

Annat, fyllt utekrukorna färdigt med muld och gödsel, så att det ska vara färdigt när jag kommer hem med sommarblommor. Pelargonerna har jag också satt ut redan, nu ska de få klara sej i natten. Tack vara att det blev satt så många pelargonsticklingar, och de klarade sej, behöver jag inte handla så mycket för att få fint i krukorna. Tänkte också blanda upp med perenner. Bra inspiration för fint att ha i krukorna har jag hittat på Pinterest under året. Nästan för mycket inspiration..

Narciss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar