Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

onsdag 2 april 2014

Frösådder

Härliga fröpåsar!!!

Frösådder inomhus


Nu har jag åter varit igång med frösådderna. Satt i små krukor, 3-5 frön i varje kruka, sådär 40 små krukor. Det blev en hel del sorter, ( två olika Tagetesar, tre olika Salvior, Orientvallmo, vit Blåklocka, stor Prästkrage, Tusensköna, vit Lupin, Praktnejlikrot, rosafärgad Klematis, Silvermarton, och en växt som ser ut som ett klättrande fänrikshjärta) En hel del alltså.


Hur jag försöker hålla ordning på vad jag sår.

 Har ännu gräsen som jag bode pröva på att så innom den här månaden. Av frösådderna som jag satte förra månaden har en liten verbena kommit upp, och tro det eller inte man ochså Tagetesarna, fastän jag satte ner fröna i söndags! Har tur att jag får ha de här nya frösådderna hos mamma, hon har ett lite svalare rum och en lämplig lysrörslampa åt dem.


Tagetesar som kommit upp på tre dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar