Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

lördag 8 mars 2014

Narcisser och fotografibok.

Så var det veckoslut igen. Veckorna går snabbare nu..

I småkrukorna inget liv ännu. Men det blev lite omfördelning av var de står. Krukorna med jätteverbena fick komma in från balkongen, och de arter som fått stå inne på matbordet i värmen flyttades ut, eftersom de inte visar tecken på att börja gro. Hoppas det blev rätt nu.

 Har börjat sneglar på flera av fröpåsarna, kanske man kan sätta lite till frön snart, av de som enligt förpackningen kan sås i februari och mars. Våren ska ju bli tidig i år hör man från diverse källor.

Första krukorna med vårlökar köpta, det blev två krukor med de klassiska påsknarcisserna. Gula och glada. Satte ut på balkongen en kruka, och vid ytterdörren. Ska bara minnas att ta in dem när det blir frost. Inomhus blommar de bara över så fort. Senare i vår gräver jag ner lökarna i trädgården, gjort så redan några år och antar att det med tiden blir ganska mycket påsknarcisser...

Projektet med fotografiboken om min mors trädgård framskrider. Kan inte förstå att jag inte tänkt på att göra sådana böcker förut, fotografier finns hur mycket som helst. Ännu är jag bara i skedet att välja och sätta in bilder, och så svårt är det inte. Kanske då att välja hur stora de ska visas och att få plats med alla bilder jag vill ha med.

Hade en vän på besök häromdagen och vi blev och funderade på alla  våra kreativa DIY projekt som ofta blir på hälften. Det är många gånger mera skoj om man är flera som sitter och pysslar då och då. Det har ju jag oxå märkt, att när min syster kommer över, då blir det gjort saker. Så kanske pysselkvällar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar