Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

söndag 23 mars 2014

Pelargonsticklingar

Hej på dej!

Nu har jag lärt mej ta pelargonsticklingar, det var inte något svårt alls. Förr om åren har mamma alltid pysslat med det men nu är har jag ju egen samling av pelargoner som övervintrat så på tiden att jag lärde mej ta hand om dem. Det har ochså blivit en hel del av pelargonerna. Vi räknade att 16 stycken klarat vintern bra och efter att vi klippt av sticklingar hade vi 18 stycken till.

Pelargoner som klarat vintern inne i datarummet

Nya små pelagonbebisar


Annat, är fortfarande ner på pellinge och rensar försiktigt fram mer och mer av backen och rabatterna. Tänkte som så, att alla de miljontals barren ska nog plockas bort, de förmultnar svårligen och gör tydligen marken sur vilket blommorna inte gillar. Så är det ju så att jag njuter av att sitta och rensa i lugn och ro. Tar en rabatt i taget så som de smälter fram. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar