Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

söndag 30 mars 2014

Just nu i trädgården..

Crocusen " Cream beauty". Årets andra blommare.



Så var trädgården färdigt framrensad för i år, barr o löv bortkrattade och förda till komposten eller kvarlämnade i rabatten och täckta med muld. Tog nog drygt en vecka med ett par tre timmars sakta arbetande innan jag var klar. Har ochså spridit ut hästgödsel lite här och där, åt buskar och blommor som kan vara lite kräsnare av sej. Hoppas de växer sej riktigt stora och fina nu. Hallonbuskarna och liljekonvaljerna fått träaska, jag läste nånstans att det skulle vara bra för dem. Hönsnätskydden jag satt runt träden i höstas bortplockade för i år.

Blomma har det oxå börjat göra. Först ut var ju julrosknoppen i februari, men den han inte blomma innan kölden kom och den visnade ner. Sen här i veckan var det en starkt gul crocus som kom upp, snart efter den en ljusgul crocus som är fin oxå den men inte syns lika bra som den guldgula sorten. Blåsippan kom lite efter det och har varit halvutslagen nu ett par dagar, väntar med spänning på den varje år, blåsippan, det är min favorit. Annat som inte ännu syns till fastän jag trott det skulle vara det första att komma upp är vintergäcken och snödropparna. Kanske snart..



Crocusen " Zwanenburg bronz" planterad förra året. Årets försting.













 Framför trappan , mossstubben som jag inte kan tänka mej vara utan, tyvärr börjar den lite murkna.
Scilla knoppar en tidig morgon.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar