Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

torsdag 6 mars 2014

Bilder och väntan

Idag ser det ut att bli en solig och fin dag. Natten har varit kall men kylan kanske ger med sej under dagen. Nu har jag börjat sakna en fugnerande kamera, min telefon räcker inte till mer för  dokumentationsbehohet jag har. Kanske jag får planera in ett litet kameraköp till nästa månad, eller en telefon med lite bättre förmåga att ta bilder, kanske skulle det vara mer praktiskt?

Var ner till trädgårdsplätten och tittade i början på veckan. Ingenting händer i mina rabatter ännu, inte heller i mina krukor här upp i stan. Så det är stilla liv.

Har börjat skriva på min trädgårdshistoria. Söker fram fotografier, och sparade listor och planer. Det är ganska roligt faktist, att se hur det gått framåt. Jämsides med det sorterar jag fotografier från min mammas trädgård. Att jag tagit så mycket bilder under de senaste åren, att få någon slags ordning på dem blir nog ett projekt det oxå.

Annat jag fastnat för att syssla med är  Pinterest. Det  borde jag nog förstått att jag skulle bli fast med. Har samlat pysselideer som räcker för en halv livstid. Beroendeframkallande detta med Pinterest.


"Där kommer det  upp nånting" Mamma och jag på inspektionsrunda i trädgården. Bilden tagen förra vårvintern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar