Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

söndag 27 november 2011

Höstrusk

 Bild hittad i en trädgårdsbok. Ide till egen trädgård kanske?

Höst vinter tider

Ute mestadels mörkt och ruskigt, så gäller i de fallen jag varit ute att gå i rask takt för att inte frysa. Kanske man oxå borde plocka fram mössan så småningom? Har laddat mp3an med bra musik för att riktigt få upp farten på promenaderna. Cyckeln har ännu varit bra att ha men när snön börjar falla får jag bara snällt börja promenera dit jag ska.

Trädgården och lugnet jag alltid får av arbetet i den trodde jag länge att jag skulle få vänta med till nästa vår men nej, nu kommer jag på att det är en perfekt tid att gå igenom högarna med trädgårdsböcker och tidningar på bibloteket, jag tar foton av bilder som ger mej bra ideer och sparar dem i mappar på datan. Köpte en trädgårdsalmanacka åt mej och skriver in bra tips för hur och när saker i trädgården ska göras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar