Välkommen till min blogg!

Jag är glad att du läser. Min tanke är att här uppmärksamma och samla allt det fina runt omkring mej. Det blir en blandning av sådant som intresserar mej, som i första hand trädgården, naturen, hemmapyssel, färg och form, lite om djuren i mitt liv och i trädgården. Tankar om stort och smått och en hel del planer. En blandning av allt möjligt med andra ord. Komentera gärna!

fredag 11 november 2011

Nytt projekt



Här en bild av det senaste projektet. Bäst jag satt på min  stugtrappa började jag fundera att eftersom inte gräset ändå växer på den övre delen av trädgården så varför inte göra allt till en ända stor rabatt. Har redan små rabatter men...sagt o gjort det var att börja leta o bära stenar.Nu ska bara "gräset"  dras bort och allt grävas upp I mitten av rabatten blir kvar en stor gammal stubbe o en måbärbuske som funderade på att försöka formklippa. Att gräva upp jorden visade sej gå aningen lättare en när samma sak ska göras på sommaren men tungt var det ändå. Hann oxå bara jobba på i en timme sen blev det så mörkt att det bara var o sluta o gå in igen. Då hade redan tanken dygt upp i huvudet att vad om jag sku ta fram bergsidan mot trädgården, dra av allt skräp o jord... så många planer fastän min plätt på jorden egentligen är ganska liten.

Tosdagsmorgonen var frostig och kall men jättefin. Gräset vitt och rimfrosten glittrade på alla växter när jag trampade in mot stan,  Stannade för att fotografera men tyvär meddelade telefonen att battariet slut. Nå, man hinner väl ännu få fina rimfrostbilder.


1 kommentar:

  1. En sak som tål att tänkas på med stora rabatter är att man kanske borde ha några trampstenar i dem. Så man kommer åt att rensa och sköta om sina plantor utan att trampa ner alltför mycket.Det borde jag väl också tänkt på det lite tidigare!

    SvaraRadera